Cele konkursu:
– dbałość o czystość i piękno języka polskiego,
– propagowanie idei poprawnej pisowni,
– motywowanie uczniów do doskonalenia własnych umiejętności w zakresie ortografii,
– podniesienie poziomu znajomości ortografii i interpunkcji polskiej,
– doskonalenie umiejętności stosowania zasad ortograficznych,
– kształcenie pamięci, uwagi i logicznego myślenia,
– rozbudzenie w uczniach tzw. czujności ortograficznej,
– wdrożenie do pracy ze słownikiem ortograficznym,
W konkursie brali udział uczniowie wyłonieni przez nauczycieli uczących w danej klasie na podstawie wyników, jakie uczeń osiągnął z zakresu umiejętności ortograficznych. Nauczyciele we własnym zakresie przygotowali teksty dyktand, o dostosowanym do wieku uczniów stopniu trudności. Konkurs przebiegał trzyetapowo. Każdy etap eliminował najsłabsze prace.
W wyniku zmagań tytuł Mistrza Ortografii w poszczególnych kategoriach wiekowych otrzymali:
– kl. IV – Mikołaj Kędziora
– kl. V – Bartosz Durda
– kl. VI – Julia Szostek
– kl. VII – Nikodem Szala – Jagiełło
– kl. VIII – Klaudia Szlęzak
Zarówno wszystkim uczestnikom jak i laureatom tego arcytrudnego konkursu serdecznie gratulujemy!