Niezwykła lekcja historii

Wycieczka do Państwowego Muzeum w Oświęcimiu – Brzezince
oraz do Krakowa.
Dnia 30 maja 2018 roku odbyła się wycieczka, której głównym celem było zwiedzanie Państwowego Muzeum Oświęcim-Brzezinka. W wycieczce brały udział klasy II, III gimnazjum i niektóre osoby VII klasy szkoły podstawowej. Wszystko odbyło się pod czujnym okiem pani Danuty Lis, pani Anetty Owczarek oraz księdza Pawła Zyśko.
Autobus wyjechał spod szkoły o godz. 5:00 rano. Po trzech godzinach jazdy dotarliśmy do Obozu Macierzystego Auschwitz Birkenau 1. Pani przewodnik wprowadziła nas w tragiczną historię tego miejsca. Losy ludzi, którzy tam ginęli zapierały dech piersiach. Ogromne wrażenie robiła też liczba ofiar oraz pozostałości po nich. Po pewnym czasie uczniowie przestali zwracać uwagę na niezwykle wysoką temperaturę. Z powagą i wielką zadumą coraz bardziej wgłębiali się w historię tegoż cmentarza bez grobu.
Autokarem udaliśmy się do drugiej części obozu koncentracyjnego, w którym niegdyś ważyły się losy skazańców. Przewodniczka nie mówiła tylko o zabitych, ale również o tych, którzy przeżyli. Większość takich osób wyjechało i pragnie zapomnieć o okrucieństwie tamtych lat.
Po tej pięknej i jakże wzruszającej lekcji historii udaliśmy się na krakowski rynek, by uwiecznić nasz wyjazd kilkoma grupowymi zdjęciami. Przechodziliśmy m. In. Obok Wawelu, wielu zabytków oraz zwiedziliśmy wnętrze Kościoła Mariackiego. Następnie zmęczeni uczniowie udali się na posiłek.
W drodze powrotnej wszyscy snuli głębokie refleksje. Jak uczą nas słowa przewodniczki: ,,Już raz człowiek zgotował drugiemu piekło, pokazał na co go stać. Może zrobić to ponownie.” Nie pozwólmy na to!